19.03.2024

Історія становлення «Книги рекордів України»

Сучасна історія України має особливі сторінки, варті вшанування, успіхи, рекорди… Це наше. Це українське… Історію України творимо ми з вами. І нам є чим пишатися. Кожен з нас, українців, любить у своїй країні щось своє, особисте. Але є речі, які об’єднують усіх нас, – це визначні звершення та факти, що стосуються сьогодення країни, у якій ми живемо. Саме про такі факти йдеться у національному проєкті – «Книга рекордів України». 

Національний проєкт «Книга рекордів України» створено з метою подальшого розвитку в Україні процесів пробудження національної самосвідомості шляхом популяризації в Україні і за її межами видатних досягнень наших співвітчизників та України. Завдяки проєкту «Книга рекордів України» мільйони людей дізнаються про видатне і унікальне в Україні.

У 2002 році ми презентували усьому світу перший офіційно зафіксований в Україні рекорд – «Презентація найбільшого у світі смокінга від Михайла Вороніна». До слова, пізніше цей рекорд був підтверджений і «Книгою рекордів Гіннеса». Відтак з моменту заснування проєкту було проведено велика кількість рекордних акцій, нагороджень наших співвітчизників – рекордсменів України і світу. 

Саме в рамках Національного проєкту «Книга рекордів України» вперше в Україні був застосований унікальний на той час формат реєстрації і презентації рекордних досягнень українців із залученням ЗМІ, представників влади, «зірок» естради, публічних людей з подальшим широким висвітленням цих подій не тільки в Україні, але в усьому світі. Сюжети з наших заходів виходили не тільки в Україні, але і в усьому світі. Нашу діяльність висвітлювали міжнародні інформаційні агенції, такі як агенція «Ройтерс» (Reuters), Associated Press (одна з найбільших міжнародних інформаційних агенцій світу), Європейська фото агенція, Інтерфакс-Україна, ІТАР-ТАРС Київський офіс, Інформаційна агенція «Версии», агенція «Вести» (РИА «Вести»), агенція «Юнайтед Прес Інтернешнл (United Press International), Інформаційна агенція REGNUM, агенція «Франс Пресс» (Agens France Presse – AFP), Інформаційна агенція «Синьхуа» (Китай) та ін. Сюжети про наші акції були показані в міжнародних мережах EuroNews, Discovery, Travel Channel, BBS, CNN, Sky News та ін. Наша мета завжди залишалася незмінною – популяризація українських досягнень.

Сьогодні приклад всесвітньої «Книги рекордів Гіннесса» демонструє величезний інтерес суспільства до видатних досягнень і рекордів. За популярністю серед друкованих видань вона поступається лише Біблії і Корану. Кілька років тому «Книгу рекордів Гіннесса» було продано за 63 млн. доларів новому власнику – британській фірмі «Gullane Entertainment Plc». Зараз книга продається в 77 країнах і виходить на 38 мовах. На початку цього тисячоріччя її тираж досяг 100 млн. екземплярів, що є неперевершеним рекордом. Це дуже хороший приклад для наслідування!

Велика зацікавленість проєктом є і в Україні, про що свідчать численні звернення наших співгромадян і величезний інтерес ЗМІ. Членам робочої групи, яка зараз працює над проєктом «Книга рекордів України», кожен день відкриваються нові цікаві факти пов’язані з історією і сучасністю нашої держави. То чому б не розповісти усім нашим співвітчизникам про факти, якими можна пишатися, про досягнення, які не пов’язані із політичними скандалами та економічними негараздами?!

На сьогоднішній день «Книга рекордів України» один з тих проєктів, який безсумнівно може використовуватись як потужне інформаційне джерело для створення позитивного іміджу країни. За висновками багатьох експертів саме ефективність PR-заходів та брендингу держави визначає, наскільки привабливою вона виглядає в очах зовнішніх інвесторів, а подібні проекти, у сьогоднішніх умовах, є ідеальною нагодою заявити про себе на цілий світ. На жаль, образ України суттєво зіпсовано політичними скандалами і техногенними катастрофами, окупацією територій. Національний проєкт «Книга рекордів України» може частково виправити цю ситуацію за умови сприяння ЗМІ (українських, міжнародних інформаційних агенцій, масмедіа української діаспори) при здійсненні заходів із презентації проєкту. Було б великою помилкою не використати можливості проєкту в інтересах держави при реалізації зовнішньої та внутрішньої політики.

Загалом, розуміння важливості становлення національної самосвідомості на сучасному етапі розвитку нашої держави є в усіх рівнях влади, про що свідчить підтримка свого часу нашої ініціативи з боку Уряду та відповідне доручення Прем’єр-міністра України щодо всебічної підтримки проєкту. Готовність надання необхідної допомоги у межах своєї компетенції виявили також Міністерство освіти і науки України, Державний комітет телебачення та радіомовлення України, провідні українські ЗМІ, представники української діаспори і деякі підприємства.

Ми точно знаємо, що завдяки в тому числі і нашому проєкту «Книга рекордів України», Україна стала набагато ближча іноземцям у розумінні наших цінностей, традицій, величезної культурної спадщини і великого потенціалу для подальшого розвитку!

Проєкт «Книга рекордів України» існує 21 рік!  Відповідно до діючого законодавства України і міжнародних правил по захисту прав, «Книга рекордів України» (The Ukrainian book of records)® – торговельна марка, є приватною власністю і зареєстрована в Держпатенті України. Права на інтелектуальну власність зареєстровані в Українському агентстві авторських та суміжних прав  у 2002 році.  Обережно: Клони вже навчилися заробляти використовуючи (незаконно) торговельну марку «Книга рекордів України!». 

%d bloggers like this: